Merethesblogg

Alla inlägg under juli 2009

Av Merethe Paulsen - 31 juli 2009 10:32

I går var jag och min kusin i Oslo och tittade på Madonna på Valle Hovin i regnet. Vilken upplevelse! Jag har drömt om att se henne sedan tonåren och igår var det äntligen dags. Vi åkte dit och hade klädd oss i regnjacker då det regnade och blåste helt förskräckligt. Vi undrade länge på om hon skulle avblåsa hela koncerten pga av vädret men det gjorde hon som tur va inte. Hon körde sitt show i två timmar och det var helt enormt. Jag tyckte allt var bra och jag glömde nästan hur blöt jag var ett tag. Hennes hyllest till Michael Jackson var rörande. Nästan så att man fick en klump i halsen. Som tur är skal jag till Göteborg nästa lördag och se henne igen. Det ser jag verkligen fram emot.

Av Merethe Paulsen - 9 juli 2009 06:18

Tro det eller inte men datorn fungerar! Det hade jag aldrig trott. Brorsan plockade isar den och den fick torka over natten. Satte sedan ihop den och nu fungerar den. Nån rattvisa finns det i varlden.

Idag åker vi till Norge for jag skal jobba. Det måste jag så vi får ihop pengar till att reparera bil etc.

Av Merethe Paulsen - 8 juli 2009 07:51

Jag bara undrar på hur dum man kan bli?? Att lämna ett glas med Cola bredvid min nya laptop var ingen höjdare. Tyra gick förbi och all colan är nu inuti min dator. Hmm det har jag för mig inte är så bra.

Nu ligger den isärplockad och torkar. Vi håller tummarna men det känns rätt kört. Bra vi har allriskförsäkring. Det behövs i det här huset.

Av Merethe Paulsen - 6 juli 2009 14:01

Åhh så trött jag blir. Hade packat allt ut i bilen för att åka till Norge jag och barnen. Körde iväg och lämnade tegelpannetransportören och kärran på min svärfars jobb. Vad hände sen? Det började att låta från bromspedalen. Ett pipljud som inte hördes bra ut. Ringde verkstaden och det visade sig att det var bromförstärkaren som måste bytas till den nätta sum av 7200;-.

Herregud! Och pga semester hinner de kanske klar till på torsdag. KUL!!!!

Så det var bara att packa ut av bilen igen och se glad ut. Och varför skal det regna så mycket???

Nej livet är orättvist ibland.....

Av Merethe Paulsen - 5 juli 2009 20:38

Idag var det äntligen tid för Emil teater i Lerbäck som Noa har väntat på i hela sommar. Vi åkte dit ihop med Meja och hennes mamma Bella. Det var två otåliga barn som entrade teatern. Det var ute och vi bänkade oss samtidigt som mörka moln hopade sig över våra huvuden. Och mycket riktigt, då skådespelarna gick på scenen började det att regna. Sen regnade det från och till under hela showen. Men vi glömde fort att det regnade. Skådespelet var jättebra! Den varade i 2 timmar med en paus på 20 min och det gick jättefort. Ungarna tyckte det var kanonkul och det tyckte vi vuxna med. Proffsigt!

Här är en bild på Noa och Meja ihop med Emil och Alfred. Vilken toppendag!

tak

Av Merethe Paulsen - 5 juli 2009 07:19

Äntligen har vi fått tak på vårat hus. Ok, vi har hatt tak men inte takpannor på ett tag. Men nu ligger dom där svarta och fina. Tack till att grabbar som var här hela dagen igår och la dit dom. Duktiga är ni!

Mindre roligt är att Tyra har feber och har varit rätt gnällig i natt. Så nu sitter man här tidigt på morgonen och skulle mest av allt ligga och sova just nu. Tyra är i full fart just nu och jag funderar på om vi skal gå ut och gå faktisk. Det är rätt skönt att gå ut och gå tidigt på morgonen innan alla vaknar. Jag gör det!

Av Merethe Paulsen - 3 juli 2009 20:46

Nu har vi jordgubbar i trädgården. Vilken lycka! Tyra är helt lyrisk. Hon är i och for sig riktigt glad i mat men jordgubbar är speciellt godt.

Noa tycker om de stora och Tyra tycker om alla. Så nu njuter vi! 

Av Merethe Paulsen - 2 juli 2009 22:03

Puh nu är det verkligen varmt. 30 grader i skuggan tycker jag är lite för mycket. Jag är en sånn som gnäller mest på sommaren när det blir riktigt varmt. Det är bättre med vintern och kyla då. Då kan man i varjefall klä sig så man slipper frysa men varmen är det svårt att göra något med. Ok man kan bada men det är svårt att göra det hela tiden oxå. Idag har jag faktisk badat i barnpoolen i trädgården med ungarna. Litt av ett syn kan jag tänka mig.....

Jaja men vad gör man om man håller på att dö av varme.

Men nästa vecka skal det bli lite svalare så det ser vi fram emot.


Ovido - Quiz & Flashcards