Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

7:e dagen hemma

Av Merethe Paulsen - 23 november 2009 21:44

Idag är det 7:e dagen hemma för storebror pga sjukdom. Det är väl baconfebern som har härjat i hans lilla kropp. Tyvärr hann vi inte vaccinera honom så nu har han varit sjuk med feber, hosta, kräkningar och diarre i en vecka.

Det värsta (förutom tvätt av sängkläder efter kräkningar i sängen mitt i natten) med det är rastlösheten som kommer efter ca 6-7 dagar med horisontalt läge på soffan med ca 12 timmar varje dag med Cartoon Network. Gud så hjärndött det är det som de skickar på den kanalen!

Så idag lämnade vi lillasyster på dagis och storebror och jag har varit själva. Idag var första dagen utan feber och energin började bubbla i honom igen. Vi har pysslat lite med målning av jultomtar och annat. Sen har vi tittat lite på Cartoon Network, tjoho!

Hämtade lillasyster då pappa kom hem och då började det.

Lillasyster trött och grinig vill leka med storebror.

Storebror vill inte leka med lillasyster och puttar bort henne.

Hon blir jättearg, skriker och slår honom.

Han skriker och sladdrar till mamma va lillasyster gör.

Jag säger åt lillasyster på skarpen att hon inte får slå storebror.

Lillasyster grinar och springer till pappa samtidig som hon ropar på honom.

Efter en stund är hon tilbaka och puttar på storebror.

Han puttar tillbaka och hon slår igen.

Samma visa igen.

Denna lek fortsätter en stund.

Jag börjar göra mat och då kommer lillasyster som vanligt och vill hjälpa till.

Har inte tid eller plats till henne på köksbänken idag så jag säger nej.

Då hänger hon i mina byxben och skriker!!!!

Pappa tömmer i vatten i baljan på badrummet för storebror vill bada.

Då springer lillasyster dit och vill oxå bada.

Det får hon inte enligt storebror.

Han vill bada själv.

Hon skriker när dörren stängs.

Pappa försöker övertala storebror att låta lillasyster bada med hon.

Hon har redan klätt av sig och är på väg upp i baljan.

Storebror blir sur och vill inte bada om hon kommer i.

Hon börjar gråta om man försöker ta bort henne.....

Någonstans här börjar tålamodet ta slut.......

arghh!!!!!!!!!

Så här fortsätter det ett par timmar tills de åker i säng.

Ja i morgon har vi ledig dag barna och jag som jag just nu ser mycket fram emot.

Regnar det i morgon blir jag tokig!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

24 november 2009 01:38

Jeg gadd ikke lese innlegget ditt siden det var så langt og jeg var så trøtt. Klokka er tross alt halv to på natta. jeg får lese det i morgen. jeg ville bare si at jeg har utfordret deg på bloggen min, så du får bare ta den og se å bli med på noe blogg gøy her du også :-)

http://www.frustrerteheidi.com

 
Ingen bild

Hanna

24 november 2009 18:42

åhh vilken underbar dag.
Det där tålamodet, hmm undra om det finns å köpa på ICA, ibland behöver man nog ha liten extra dos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards