Merethesblogg

Alla inlägg under oktober 2010

Av Merethe Paulsen - 29 oktober 2010 23:07

Nu tycker jag att dagens barn har tagit trick or treat traditionen lite väl långt då delen med treat ramlat bort. Ja just det, nu är bara trick kvar. Vi sitter i soffan under vår fredagsmyskväll med Idol på tv då vi hör ett smäll på rutan. Jag tänkte först: snöball, men sen kom jag på att det är 11 grader varmt ute och ingen snö. Sen såg jag hur det rann gult nedover fönstret.....ett ÄGG!

Jättekul!   


Det bästa av allt är att min kära sambo inte kan hejda sig noch springer ut och skriker UNGJÄVLAR! Så nu är det bara att invänta alla ungar i grannskapet som vill reta den tokiga arga gubben i det gula huset.

Fönstret är nu putsat igen. Kom igen skitungar!


Av Merethe Paulsen - 25 oktober 2010 07:48

Min kompis har idag lagt ut en länk till ett klipp på Youtube som jag bara måste dela med mig av. Den säger det mesta om att vara mamma tycker jag. Precis så kan man känna ibland. Jag säger inget mer, titta bara här

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2010 08:46

Som ni kanske vet har Örebro skakats av våldtäkter de senaste åren. Helt fruktansvärt! Det är inte bare en eller två men många och våldsamma. Det har blivit så illa att tjejer inte törs att gå ut ensamma längre utan att ha någon typ av överfallsalarm etc. Detta har då min arbetsgivare, kommunen, kommit på att vi skal ha på oss när vi jobbar. Nu har polisen tagit en våldtäktsman som tydligen har stått för flera av våldtäkterna. Med tanke på att jag har cycklat och gått förbi hans dörr (jag vet var han bor) morgon och kväll nu i 3 år utan att bli våldtagen så känns inte faran så överhängande att man skulle bli överfallen men man vet aldrig tänkte jag och hängde på larmet på nyckelknippan.


Idag var Tyra hostig och snorig så hon fick stanna hemma med mig. Vi tog bilen (laaat) och skutsade Noa till skolan. Då vi parkerar utanför börjar det tjuta (högt) i bilen. JÄTTEHÖGT!!!!!! Herregud tänkte jag, vad i helvete är det här? Går larmet i bilen? Som inte har fungerat sedan vi köpte den för 5 år sedan? Jag tryckte på alla knappar som kunde ha med larmet att göra men ingen hände. Jag körde hem i full fart då det var skämmigt att stå utanför skolan och låta så där. "Nej jag har inte snott bilen" ville jag skrika. Hemma på parkeringen öppnar jag pansret för att dra ut alla säkringar i bilen. Då måste det väl sluta. Folk på gatan glodde. Sen mens jag står där och rycker ut säkringar för full kraft slutar det att skrika. Åh så bra då hittade jag den säkringen. Tar med mig Tyra för att gå in oich ringa till verkstaden. Kommer in i hallen och då börjar oljudet igen inne i hallen! Då slår det mig, nyckelknippan i fickan! Överfallslarmet! Just det. Den lilla spiken man ska dra ut på larmet är halvvägs ute och det låter värre enn värst. Jag trycker in den lilla spiken och vips, TYST!!! Jaha inte kom det någon och räddade mig fast jag blev "våldtagen".

Ovido - Quiz & Flashcards