Merethesblogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Merethe Paulsen - 15 mars 2011 18:54

Tyra är kär för första gång i sitt liv. Hennes stora kärlek är oxå Noas stora Idol för dagen, nämligen Erik Saade. Sen han vann melodifestivalen har det sjungits "I will be popular" dygnet runt här hos oss. Inte lite tröttsamt som ni förstår. Spotify spelar denna låt hela tiden och Noa och Tyra dansar och sjunger hej villt. Jag för min del tycker nog att låten är lite tjatig och speciellt när den går runt och runt hela tiden. När inte Tyra sjunger säger hon Erik Saade hela tiden. Vi var precis på Willys och handlade. Inne i affären gick hon runt med en liten vagn och sa Erik Saade, Erik Saade, Erik Saade absolut hela tiden. Gissa vilken låt vi lyssnar på just nu mens jag skriver här? Nu blir det snart nattning och då blir det äntligen tyst.......Varför vann denna låt undrar jag?

  

Av Merethe Paulsen - 14 mars 2011 23:18

Ute idag på promenad i solen upptäckte jag dessa i en trädgård. Var tvungen att ta en bild för att dela med mig.  

Av Merethe Paulsen - 14 mars 2011 23:06

Noa är sportintresserad. Han är som andra killar och tycker om fotboll och hockey. Nu är jag sådär lagom intresserad i dessa sporter då jag själv har varit en hästtjej. Så länge jag kan komma ihåg har jag tyckt om hästar och allt som har med hästar att göra. Mitt hopp är såklart nu att Tyra ska ha ärvt den intressen av mig och det ser tusan i mig sånn ut   


Här ett par kort från stallet hemma hos en kompis i Norge nu sist vi var hemma.

  

Först måste hästen borstas. Vilken lycka - borsten var rosa!


Sen fick man sitta på ryggen.

  

Lyckan är fullkommen!!!!!


Detta är nu 3 veckor sedan och Tyra pratar fortfarande om detta varje dag. Hon blev lovad att nästa gång hon kommer får hon vara  med att åka vagn och det ser hon mycket fram emot.

Mammas lilla hästjej   

Skapa flashcards