Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

#&%$@½§§?¤€£@

Av Merethe Paulsen - 24 februari 2010 22:30

Jag blir så fruktansvärd upprörd när jag ser tidningen idag   

Som ni vet spelar vår Noa på 5 år ishockey varje söndag eftermiddag. Han har gjort det nu i hela vinter och tycker det är jättekul. Så för hans skull står vi där och fryser en timme varje vecka. Nu sista tiden har det kommit mycket snö och flera tak på hallar och lagårdar runt omkring i Sverige har rasat. Då tror man i sin enfold att de kollar att snömängden på taken på stadens olika idrottshallar inte överstiger det de klarar av, eller hur? Tydligen inte. Tisdag kväll, ett par timmar efter att isen var full av barn som tränade hockey, rasade hela taket på hallen ned på isen!!!!!!!!! Ingen var där just då som tur va. Herregud säger bara jag. Jag mår illa när jag tänker på att ett par dagar innan var Noa och jag i den hallen som nu har rasat. Den är så forstörd att den måste rivas. Sen har de ansvariga mage att säga att taket var inspekterad och de vurderade att det skulle hålla. Hur kan de det när de har sett andra tak inte gör det? Vilken tur att ingen var där.....

Här ser ni hur det ser ut nu

http://webbtv.na.se/player/play/112087


Här är en bild tagen förra söndagen i samma hall

  

 
 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

25 februari 2010 22:59

Å herremin...jeg vil ikke engang tenke på tenk om!
SV: Kom hit og besøk meg, jeg gleder meg allerede, så kan de ake i akebakken i sammen rett bak huset vårt, den er bratt og fin. Lettere for deg å komme hjem til meg. Det går litt i ett om dagene her hos meg kan du si :-)

http://www.frustrerteheidi.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards