Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Halloween

Av Merethe Paulsen - 29 oktober 2010 23:07

Nu tycker jag att dagens barn har tagit trick or treat traditionen lite väl långt då delen med treat ramlat bort. Ja just det, nu är bara trick kvar. Vi sitter i soffan under vår fredagsmyskväll med Idol på tv då vi hör ett smäll på rutan. Jag tänkte först: snöball, men sen kom jag på att det är 11 grader varmt ute och ingen snö. Sen såg jag hur det rann gult nedover fönstret.....ett ÄGG!

Jättekul!   


Det bästa av allt är att min kära sambo inte kan hejda sig noch springer ut och skriker UNGJÄVLAR! Så nu är det bara att invänta alla ungar i grannskapet som vill reta den tokiga arga gubben i det gula huset.

Fönstret är nu putsat igen. Kom igen skitungar!


 
 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

30 oktober 2010 00:13

*vræleravlatter*
Ha-ha-ha jeg synes jeg ser han.

Mannen gjorde det samme med tre stk som pælma snøball på ruta våres, han løp ut og etter dem, og han er kapp han kællen min så han tok dem selvfølgelig igjen. Etterpå så fikk vi besøk av faren døms. Siden har de hilst pent hver gang vi møter dem. Hi-hi

Er det en dag i året jeg savner rottisen min mer enn noe annet så er det på denne dagen. Like moro hver eneste gang bikka hoppa illsint fram fra mørket og skremte vannet av fjortisene som kom for å tigge snop.

GOD TUR TIL VARMEN! Ta meg med??!

http://www.frustrerteheidi.com

Merethe Paulsen

30 oktober 2010 00:19

Ja vi kanskje kan vente oss sure foreldre på döra i morgen da...hahaha da er vi ikke hjemme ädda bädda:)

Jeg savner også min lille vovve også en sånn kveld som dette.

Bli med? Er du ikke litt for stor å stappe ned i kofferten?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards