Merethesblogg

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Merethe Paulsen - 7 januari 2011 22:30

Vi har börjat på ett projekt som jag personligen har väntat på i 7 år sedan vi köpte huset. Det skal bli badrum i källarn. Här uppe har vi ett mikroskopiskt badrum med toalett, handfat och dusch. Alltså har vi bara en toa och inget badkar. Barnen badar fortfarande i en liten balja i duschen och toaletten är ständigt upptagen. Extra kännbart blir det när vi har gäster som övernattar. Planen har varit att det ska bli ett badrum till i källarn och nu skal det alltså hända. Underbart!

Problemet är bara att vi måste bila ut det gamla betonggolvet först. Sen ska det bilas spår till avloppsrör och sådant som måste ned en bit i golvet. Nästa problem är att alla dessa massor som bilas bort måste bäras upp från källarn i hinkar och slängas i en container ute på parkeringen. Som ni förstår är detta inget jobb som vi har längtat till. Men nu är vi igång.

Vi började i går. Barnen var borthyrda. Gubben bilade. Jag började med att skotta snö ute i 1½ timme. Bara för att kryddra till tillvaron tyckte vädergudarna att vi skulle få 2 dm med snö på natten oxå. Sen fick jag den roliga jobben att bära sten och grus upp från källarn. Det gjorde jag i sånn ca 6-7 timmar. Här ser ni lite va jag pratar om.

  

Sen på kvällen var vi totalförstörda i kroppen. Ett bra träningspass!


I dag hade vi ingen barnvakt så gubben fick vara i källarn själv.

Jag hade barnen. Jag passade då på att städa huset. Sen åkte jag med barnen och handlade. Först i lång kö på bolaget för att ha öl till arbetaren där hemma. Sen i ännu längre kö på affären för att storhandla. Fortfarande med barnen på slep. Sen då vi kom hem låg gubben på soffan med laptopen i knät. Han var slut i ryggen, och det kan jag förstå för det är hårt jobb och stå med bilmaskinen.

Själv var jag oxå rätt slut efter flera timmar i affärer med barnen efter att ha städat här hemma. Julen åkte oxå ut av bara farten, skönt!

Sen ringde gubbens telefon. Jag överhör samtalet:

" Ja det är tungt jobb som fan.........ja jag har stått med bilmaskinen i hela går och idag så jag är helt slut........hon? Ja i går bar hon lite sten men idag har hon inte gjort någonting....."


Nehej


Ovido - Quiz & Flashcards