Merethesblogg

Alla inlägg under maj 2009

Av Merethe Paulsen - 2 maj 2009 11:06

Idag har Noa och jag varit på Cirkus. Jag kommer ihåg från jag var liten att det var stort och jättekul. Men antingen har cirkuset blivit mindre eller jag mycket större. Och var var alla djuren? Några huskatter och pudlar samt vita hästar som knappt fickplats i den lilla ringen i midten var inte det jag väntade mig. Och prislappen på alltihopa den var ENORM! Det gick åt 600 kr för Noa och mig med billjetter och lite popcorn och dricka. Undrar hur folk har råd att gå hela familjerna med 3-4 barn. Okej, klovnerna var lite roliga som tur var och gymnasterna var duktiga och Noa tyckte det var jättekul och det var väldet viktigaste. Vi var där med Bella och Meja.

Då vi åkte hem satt Meja och Noa i baksetet. Meja var lite tyst men sen säger hon: " Noa, skal vi gifta oss när vi blir stora?" "NEJ" skriker Noa " Jag vill inte gifta mig" "Men då kan vi få bebisar Noa" bönar Meja. Men nej Noa vill inte det. Då är Meja tyst en stund igen och vi börjar prata om andra saker. Efter ett tag säger Meja:" Men Noa skal du aldrig gifta dig?"

Snack om envishet. De är rätt gulliga ibland de där två.

Annars är det rätt tråkigt här hemma då Anette och mamma är dårliga. De kräks och har diarrè. Jättekul! Vi som skulle ut i kväll och allt. Men nej vi blir nog hemma och ser på Robinson. Det tycker i varjefall Noa om.

Av Merethe Paulsen - 1 maj 2009 11:29

Skönt väder och ledig dag för alla. Då åker vi på Marieberg och shoppar vi tjejer, mamma, syrran, Tyra och jag. Jag hittade faktisk lite kläder till mig själv och det hör inte till vanligheterna. Syrran och jag åkte sen på bio med Noa och såg Monsters vc Aliens och den var riktig kul. Okej jag somnade en liiten stund men det jag såg var bra. Jag blir bara så himla trött inne i biomörkret.

På kvällen kom Espen, Linda, Pär, Raino och Annmarie.Vi grillade och spelade kubb. En riktig skön kväll ute i trädgården. Åhh vilken skön tid vi går emot nu.

Ovido - Quiz & Flashcards