Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Home sweet home

Av Merethe Paulsen - 20 augusti 2009 00:51

Ahh...äntligen hemma igen! Har varit 1½ vecka i Norge hos mina föräldrar och kom hem i kväll jag och barnen. Vi har mer eller mindre bott i resveskor och kört bil sedan veckan innan mittsommar så nu räcker det snart. Hmm..vi ska till Korfu om en vecka om bli där i 2 veckor så det är bara att packa om väskorna igen. Men sen är det slut. Sen tror jag att vi stannar hemma till jul...eller nåt.

I morgon är det dagis för Noa och det blir spännande. Han börjar på ny avdelning som heter Stjärnan. Han har inte sett sina kompisar sedan början på juni så nu längtar han. Han skal ha 5 års kalas på lördag. Star Wars är temat i år. Jag har redan kapitulerat och ska beställa tårta med star wars motiv. Sen bakar jag lite bullar och köper korv till grillning. Vi måste ha några lekar oxå....några förslag på roliga sådana?? Sätta halen på grisen har väl spelat ut sin rolle?? Eller???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards