Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Korv stroganoff

Av Merethe Paulsen - 6 oktober 2009 13:34

Idag ska det serveras korv stroganoff här hemma så får vi se hur 5 åringen tycker det passar. Det har förut varit en av hans favoritmaträtter men det ändras ju hela tiden så vi får se. Just nu verkar det som han inte har några favoriter alls inom gastronomin. Ja Maxbox eller Happy Meal går ju alltids ned men det hörer liksom inte hemma i mitt forsök att ge mina ungar hälsosam kost. I går fick han faktisk korv med mos och det gick hem. Men det toppar väl heller inte listan på nyttig mat kanske?

Ska faktisk vara duktig mamma idag och hämta mina ungar tidigt på dagis. Misstänker att jag blir lagom impopulär hos min son då men vi får prova. Alla pedagoger säger ju att det är nyttigt med tid hemma hos mamma. Konstigt att min son inte fattar det? "Åhh kommer du redan nu? Vi har ju så kul just nu. Du får komma tillbaka sen. Jag följer i varje fall INTE med!" Varpå han springer åt andra hållet och där står jag och känner att ngt gick fel någon stans???

Jag får glädje mig över dottern som hänger på staketet och skriker mamma när jag kommer:)

 
 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

6 oktober 2009 19:36

Han sulter nok helt sikkert IKKE ihje....
lsv:Matpakkene er ikke sure nå lenger gitt..har du ikke fått med deg matpakkerevolusjonen her til lands kanskje? (lands-sviker) -til alle som synes den var drøy...dette en GAMMEL venninne, tonen mellom oss ER slik, ihvertfall på dette området :-)

http://www.frustrerteheidi-blogg.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards