Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

17.maj

Av Merethe Paulsen - 17 maj 2010 00:15

17.maj ar något alldeles speciellt i våra norska hjartan. Speciellt før oss som inte bor i Norge tror jag. Så det måste firas som det skal på alla satt. Halst med bunad (nu har min krympt mycket de sista åren så darfør kan jag inte ha den) men Tyra kan ha. Noa ar stor kille och lyssnar på sin pappa som tycker det ar fint på tjejer men inte killar. Idiotpappa!! I Norge tycker vi det ar fint på alla oavsett ålder och køn, så enkelt ar det. Men nu ar det som det ar och jag får gladje mig øver att Tyra i varjefall kan ha. Har ar mina två små i sina fina klader på sjalvaste dagen.

    

Lagg marke till skorna till Tyra før de køpte jag dagarna innan før 300 kronor och de kommer bara att anvandas en gång.....Sag inget till gubben før då blir jag idiotstamplad. Men det ar viktigt att allt passar ihop och dessa skorna var valdigt fina med en liten klack och allt.Bunaden har vi arvft från min kusin så då tyckte jag faktiskt att det var ok och lagga lite pengar på skorna.


Vi var som vanligt i Råde centrum och såg barntoget och det var battre an på lange. Många små som spelade jattebra i skolmusiken.

Sedan var det lite underhållning och olika lekar vid idrottsplatsen. Noa kastade på burkar

  

Glass får barnen ata hur mycket man orkar på 17. maj. Noa åt 3 pluss sockervadd och Tyra åt 2 glassar.

  

Noa åkte på eftermiddan ihop med Tante och några kompisar på Axel tivoli på Lisleby. Jag skickade med Noa 450 kr och sa till honom att han inte behøvde anvanda allt och att han då kunde spara resten till vi skal på Tusenfryd på søndag. Eller hur....... Då han efter ca 3 timmar kom tillbaka hade han anvant det dubbla!!! 10 åk kostade 450 kr!!!!!!!!!!!

Hur ar detta møjligt? Pløtseligt blev Tusenfryd billigt med en ingång på 300 och då får man åka hur mycket man vill en hel dag. Nej du Axel, det var sista gången du såg oss  



 
 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

25 maj 2010 23:21

De var så pene begge nydlingene dine på syttende mai atte ♥ men for en Idiot til mann du har...begge småguttene mine hadde bunad, og de var kjempefine, mens eldstemann hadde dress som var ny til minstemanns dåp så da fikk han bruke den på nytt nå...penger spart er som kjent penger tjent..han var fin han også :-) Bunad er kjempefin til både gutter og jenter!

Jeg var hos Axel med tre barn jeg....De fikk dele på 10 + 2 billetter og en sukkerspinn og var igrunn fornøyd med det. Jeg la nelig igjen bank kortet hjemme og dro ut med bare kontanter i lomma...men 50 kr for en tur?! Ja det var drøyt!

http://www.frustrerteheidi.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards