Merethesblogg

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Merethe Paulsen - 16 maj 2010 23:30

Vår allas basta lilla Tyra ar 2 år idag! Helt otroligt vad tiden har gått fort. Tank att det ar 2 år sedan som vi satt hemma och tittade på Så ska det låta på fredagskvallen och varkarna satte in. Vi åkte in till forlossningen kl.20.30 och Tyra låg i mina armar kl.21.08 Inte dåligt tycker jag  

Idag ar hon 2 år och stor tjej. Hon ar høgt och lågt och pratar konstant. Hon ar nastan alltid lika glad och skrattar høgt och mycket. Varldens basta såklart!


Dagen firades i Råde med stort tårtkalas. Mycket presenter blev det. Hon fick flera klanningar, andra klader, bøcker, en katt som jamar och spinner, Helo Kitty armpuffar till att simma med i sommar,en stor studsmatta, pussel, dockklader och pengar. Så det går verkligen inte nød på henne.

Som seden ar i Norge måste alla barnkalas ha gele i olika farger och vaniljsås. Det alskar ju alla ungar, eller hur? Ja i varje fall i Norge, før nar gele´n kom fram så åt alla ungarna till min kusin och vi hur mycket som halst av gele`n och Tyra och Noa grinade på nasan!!!! Ursakta? Va ar det før fel på mina ungar??? I den stunden fick jag medge i mitt stilla sinn att de ar svenska mina gulliga små, før norska kan de inte vara om de inte tycker om gele`.  

Mmm så gott med korvbrød i varje fall!

Ovido - Quiz & Flashcards