Merethesblogg

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Merethe Paulsen - 1 maj 2010 20:30

För 3 dagar sedan opererade jag bort gallblåsan med tillhörande stenar. Det är stenarna som har gett mig problem sista månaderna och nu åkte deras hus ut. Äntligen   

Så nu får stenarna hitta någon annan att plåga. Skönt!

Så nu sitter jag här lättbakåtlutad i soffan full av droger med fyra hål på magen. Operationen gjorde de med titthålskirurgi så man slipper öppna buken som de gjorde innan. Men ont gör det ändå, det kan jag försäkra er om. Så droger måste till. Dagen efter operationen upptäckte jag något som jag fortfarande inte har hittat något svar på. Under tiden jag var sövd hade jag en infart med dropp i höger hand. Där sprutade de oxå diverse läkemedel. Det är ju bra så slipper de och sticka många gånger. Men varför ser jag då så här ut på underarmen??? Det första kortet är taget dagen efter och det andra är taget idag.

    

Snyggt va?? Det ser ut som en världskarta. De har stuckit 5 olika ställen på innsidan på underarmen fast det fanns en infart? Hmm...jag har ingen aning varför, och jag är själv sjuksköterska. Kanske jag är skåpnarkoman???

Ovido - Quiz & Flashcards