Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Pepparkakshus

Av Merethe Paulsen - 8 december 2009 12:32

Vi har ledig dag idag barna och jag. Den måste fyllas med något vettigt och det blev pepparkakshusbakning. Eller bakning och bakning, ihopsättning av färdiga väggar och pyntning var det. Det räcker tycker jag när det involverar en 1½ åring. Hon är inte den lättaste att ha med har vi fått erfara. Noa gjorde ett hus i Norge med tante oxå och det var lite finare än detta som Tyra har varit med och satt sitt preg på. Då hon just nu är rät snorig ska vi inte se bort ifrån att kristyren är blandad med ett och annat som inte hör hemma där...mmm..gott:)

Mycket godis gick i munnen och något kom ut igen innan det hamnade på konstverket. Så om det finns några som känner sig frestad sen att ta en bit av huset kanske ska tänka sig om en eller två gånger?


Här kommer en liten jämnförelse av huset vi gjorde med Tyra här och det utan Tyra i Norge.

Tyras hus

   

Ni ser kanske de små fingersträcken framför dörren i glasyren? De var i näsan först.....


Noas och tantes hus i Norge - utan Tyra

Noa sa att det vr många tomtar som slåss för att komma först ned skorstenen.     

 
 
Pamela & Indra

Pamela & Indra

8 december 2009 15:14

Hej! Jösses vad barnen är lika dig!
Nu väntar jag på en liten valp, kommer 18 dec. Indra tycker mest att hon är äcklig!! Men hon vänjer väl sig...bara hon får bestämma! Min lilla trollunge!

http://www.leonbergerindra.se

 
Ingen bild

Linda

8 december 2009 18:55

Åh,så fint då.Men jag föredrar nog att endast titta på det...Första gången jag ser tomtar som slåss för att komma ned i skorstenen:-D.

 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

8 december 2009 23:11

Vi lagde også pepperkakehus i dag...det ble litt finere en ditt..men så var det også fire barn som pyntet he-he :-)

http://www.frustrerteheidi.com

 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

8 december 2009 23:56

Kjære Merethe, forskjellen på ditt og mitt er at på mitt har ungene gjort ALT selv mens på ditt så er det DU som har pyntet mens ungene har fått fått legge på en nonstop eller to og evt. fått klisset litt i melisen. Derfor er mitt finest :-D
Star wars skip du liksom…da skal vi eh..da skal vi FA*N det er ikke noe som er kulere en STAR WARS! Vi får vel bare gjøre vårt bedre enn ditt da…som vanlig *devilsmile*

http://www.frustrerteheidi.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards