Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Rummet gud glömde

Av Merethe Paulsen - 29 mars 2010 11:18

Har varit innlagd på sjukhus i 5 dagar förra veckan. Har därför inte kunnat blogga och inget annat heller för den sakens skuld. Rummet som jag fick tilldelat fanns nämligen inte! Jag kom in till akuten med smärtor i magen och kräkningar. Var gul i ögonen och huden så gallstensbesvär hade jag redan diagnostisert mig själv med och tänkte i mitt stilla sinn att nu blir det äntligen operation. Men icke sa nicke. Jag blev innlagd på ett dubbelrum där det redan låg en annan kvinna. På väggarna fanns ingenting, inte ens en tavla och i varjefall ingen tv. Tv? Ja det finns ute i dagrummet var svaret då jag frågade. Problemet var bara att där satt det ett gäng med gamla dementa och tittade och de delade garanterad inte samma tvprogramintressen som mig. Så då får jag koppla in telefonen så jag kan ringa ut och prata med folk, och ja det skulle de fixa, varpå de kom in efter en stund och säger:" Konstigt men detta rummet finns inte! Det går inte att få inkopplat telefonerna i detta rummet då de inte kan hitta rum 14. Hoppas det går bra med mobil?"

Helt otroligt! Vilken tur man har. Till saken hör oxå det att det var knappt täckning på mobilen där inne och man fick trycka sig upp i fönstret och då var det knappt 1 och 2 pluppar på täckningen och det bröts hela tiden.

Där låg jag i 5 dygn..........  

 
 
Cilla

Cilla

29 mars 2010 13:18

Fy sjutton vad tråkigt det lät.
Hoppas att du mår bättre nu.

http://ostring.wordpress.com

 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

29 mars 2010 22:47

Stakkars stakkars stakkars deg.

Men det var i alle fall blitt veldig vårlig og fint på bloggen din da :-)
Håper alt står bra til med deg.

http://www.frustrerteheidi.com

 
Ingen bild

Maja

30 mars 2010 14:30

Stakkars deg :o(
Sykehus er jo egentlig trist i seg selv, og uten tv og telefon..... STAKKARS DEG!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards