Merethesblogg

Alla inlägg under mars 2010

Av Merethe Paulsen - 29 mars 2010 11:18

Har varit innlagd på sjukhus i 5 dagar förra veckan. Har därför inte kunnat blogga och inget annat heller för den sakens skuld. Rummet som jag fick tilldelat fanns nämligen inte! Jag kom in till akuten med smärtor i magen och kräkningar. Var gul i ögonen och huden så gallstensbesvär hade jag redan diagnostisert mig själv med och tänkte i mitt stilla sinn att nu blir det äntligen operation. Men icke sa nicke. Jag blev innlagd på ett dubbelrum där det redan låg en annan kvinna. På väggarna fanns ingenting, inte ens en tavla och i varjefall ingen tv. Tv? Ja det finns ute i dagrummet var svaret då jag frågade. Problemet var bara att där satt det ett gäng med gamla dementa och tittade och de delade garanterad inte samma tvprogramintressen som mig. Så då får jag koppla in telefonen så jag kan ringa ut och prata med folk, och ja det skulle de fixa, varpå de kom in efter en stund och säger:" Konstigt men detta rummet finns inte! Det går inte att få inkopplat telefonerna i detta rummet då de inte kan hitta rum 14. Hoppas det går bra med mobil?"

Helt otroligt! Vilken tur man har. Till saken hör oxå det att det var knappt täckning på mobilen där inne och man fick trycka sig upp i fönstret och då var det knappt 1 och 2 pluppar på täckningen och det bröts hela tiden.

Där låg jag i 5 dygn..........  

Av Merethe Paulsen - 8 mars 2010 18:13

Idag var det 8 grader och sol. Droppande tak och svart asfalt kan ses flera ställen. Underbart! Nu kan vi njuta.

Här kommer lite axplock från sista veckan här hos oss.

Vi börjar med kort från förra helgen då det började rasa från vårt tak.

 

Som ni ser är det inte riktigt läge än att tända grillen och njuta av solen på altanen. Båda gubben och jag åkte på ryggskott efter att ha skottat oss väg ned trappan.

Sen när vägen igen var öppen kunde barnen leka i den krama snön. Onkel hjälpte till med snögubben.

  

  

Tyra gjorde en egen lite backe som hon åkte på rumpan i. Jättekul!

 


Noa tyckte det var roligt här i veckan att hoppa från altanen och ned i snön.

 


Till slut ett kort på vår gamla gubbe som snart är 9 år.

        

Ovido - Quiz & Flashcards