Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Var kommer pengarna ifrån?

Av Merethe Paulsen - 5 april 2010 20:13

Jag har en fundering på var alla pengar i sonens sparbössa kommer ifrån? Hans lilla skattkista i porslin var full av småpengar och vi tänkte tömma den för att räkna hur mycket det var. Han har sparat sedan i fjol sommar och nu undrade han på om han kunde köpa något för sina pengar. Vi blev eniga om att det kunde han. Vi tänkte att det är väl max 300 spänn där så han får väl köpa nog en star wars gubbe eller nåt. Så fel vi kunde ta.....Gissa hur mycket pengar det var?

1000 kronor blandat i svenska och norska blanka kronor. Helt otroligt!

Var kom de ifrån? Med tanke på att jag har forsökt att spara lite hela vintern och jag har inte kommit upp i den summan än. Jag får väl gå i skola hos sonen och lära mig hur man spar. Ja som ni förstår blev det ingen leksaksgubbe men detta:

  

 
 
Ingen bild

hanna

5 april 2010 20:24

vilken kille. såå kul för han att kunna köpa något så fint, alldeles själ, måste va en glad kille :)

 
Frusrerte Heidi

Frusrerte Heidi

5 april 2010 23:25

Mange bekker små blir en stor Å...
Treåringen tømte sin sparebøsse her for en liten stund siden...700 blanke norske...
Han tømmer sparebøssa si 2-3 ganger i året...setter alt i banken, det blir penger av slikt.
Sist vi gikk fordi banken spurte han meg...."
mamma? vil du være med inn å se på pengene mine?"

(kan du være snill å redigere til fjortisen på forrige kommentar om du skjønner hva jeg mener?)

http://www.frustrerteheidi.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards