Merethesblogg

Alla inlägg under april 2010

Av Merethe Paulsen - 1 april 2010 20:16

Nu är påsken här med allt det innebär. Vår, sol, snösmältning, godis, kycklingar, godis, påskärringar, godis, ägg och har jag sagt godis? Svenskarna äter mest godis i världen stod det i tidningen idag. 17 kilo per person per år tydligen. Ursäkta mig men är det jättemycket? När jag var i affären i går och köpte godis till årets påskägg tyckte jag det såg ut som att folk köpte minst 17 kilo bara i går. Här i huset forsöker vi och hålla igen på sötsaker så jag köpte bara ca 16 kilo tror jag.....eller nåt....hmmm

Men det är bara påsk en gång per år så man kan väl unna sig? Det får bli ut i spåret och röra sig efter påsk. Vi är ett gäng tjejer som faktiskt har bestämt att vi ska träffas 3 gånger i veckan för att röra oss. Vi ska gå/springa i markaspåret ihop. Det skal bli roligt och jag har verkligen tro på det så det blir nog lite godis nu i helgen med godt samvete  


Här är kort på barnen som påskpysslar ihop med Mimmi då vi var hemma i Norge förra veckan


Har oxå hunnit med att plantera lite blommor till påsk. Vi hängde upp alla fina kycklinger i påskriset. Fint eller hur?

       

Ovido - Quiz & Flashcards