Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

1:a skoldag

Av Merethe Paulsen - 18 augusti 2010 16:54

Var tog tiden vägen? Igår låg jag på BB och hade fått världens gulligaste bebis och idag började han i skolan. Jag förstår inte hur tiden kan gå så fort. Jag har skolbarn! Noa har verkligen sett fram emot att börja i förskoleklass. Nu är han stor kille! Han får gå på fritids istället för dagis och man får ha både sparkcycklar och skateboard med sig i skolan. Vilken lyx  

Dagen började med tal och sång på skolplatsen. Sedan fick alla i Noas klass gå upp med 6:ans barn för att få rosor av de. Så fick vi föräldrar följa med in i klassrummet var barnen satt i en ring på en stor matta på golvet. Var tog skolbänkarna vägen? Efter lite information fick vi gå ut igen. Då kom glassbilen körande in på skolgården och delade ut glass till alla barnen. Ja vad säger man? Skolan har i varjefall förändrats sedan en annan gick.

Ja nu är det i gång, 13 år med skola. Stackars barn  


  

Noa på sin första skoldag

  

Rosen som han fick av en elev i 6:an.

Glassbilen delade ut glass.  

 
 
Ingen bild

Hanna

18 augusti 2010 17:30

Åhh vilken stor kille. Minns när jag träffa han första gången, då var han något mindre ;)
Han ser verkligen stolt ut med sin ros i handen.
Roser å glassbil, hmm e det sånt som kallas mutor??
Hoppas han får 13 underbara år i skolan nu :)

 
Ingen bild

mimmi

18 augusti 2010 19:54

Du store store gullgutten min:) Jeg minns som i går at din mamma begynte også. Klem til deg goingen min:)

 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

19 augusti 2010 13:55

Hæh! ALT NÅ??!!

Amanda begynte på V I D E R E G Å E N D E i går....jeg gikk jo akkurat der selv jo?!

http://www.frustrerteheidi.com

Merethe Paulsen

19 augusti 2010 14:53

Ja det er helt utrolig. Lille Amanda på videregående...Hils henne så mye med en klem fra meg:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards