Merethesblogg

Alla inlägg den 10 december 2010

VAB

Av Merethe Paulsen - 10 december 2010 14:29

Denna veckan går i sjukdomens tecken här hemma hos oss. Det började i söndags med Tyra som hade feber. Sen vabbade ( vård av sjukt barn betyder det - for dere fra Norge som ikke skjönner ) jag med henne måndag och tisdag. På onsdag började Noa och hosta styggt så då vabbade jag med båda. Det var den dagen de nästan slog ihjäl varann!

Så på torsdag då jag själv blev risig lämnade vi Tyra på dagis bara för att jag vill ha 2 levande barn som växer upp. Tyra var då i och för sig frisk igen så det var toppen att hon fick gå till dagis då. Själv var jag helt utslagen. Jag frågade Noa om han ville titta lite på tv så kunde jag slappa lite. Ja gå och vila du mamma, jag klarar mig var svaret. Vilken gullesnutt han är min lilla prins. Som sagt så gjort, jag gick in i sängen kl8.30 och vaknade kl.15.00 Vad har hänt? Ju Noa har tittat på tv, spelat data och tvspel. Sen när han blev hungrig hade han tagit några mackor. Inte hade han väckt mig inte. Stackarn! Vilken dålig morsa jag är......Men han var nöjd fast han frågade då om jag skulle sova längre. Nej du lilla gubben, nu skal jag göra pannkakor åt dig ( dåligt samvete ).


Idag mår vi lite bättre så idag har vi varit hemma allihopa igen och det utan att barnen ens har försökt ta död på varann.

Tyra har klätt sig själv idag - Dagens Outfit

  


Nu skal vi ladda inför IDOL finalen med hemmagjord pizza och popcorn. Sen hejar vi alla på Jay Smith!

Ovido - Quiz & Flashcards