Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Pepparkakshus 2010

Av Merethe Paulsen - 13 december 2010 02:42

Barnen älskar pepparkakshus! Jag hatar pepparkakshus!


Men sedan man vill vara en duktigbullbakandemysigroligfavvomamma så får man ofra ett par fingertoppar och ställa upp på eländet. För vad är värre än smält socker? Det är totalt omöjligt att inte kladda skiten på fingrarna och bränna sönder sig totalt. Jag gör det varje år! Jag fattar inte hur ni gör ni som inte bränner er. Kan ni möjligen ha en liten kurs med mig?

I år har vi bestämt att vi skal hålla igen på godis och onyttig mat fram till jul. Så när vi då skulle pynta detta förskräckliga hus hade vi ingen godis! Barnen skrek och tyckte att livet med ett rasade ned i avgrunden. Hur kan man göra ett pepparkakshus utan godis? Lite pynt måste man ju ha så jag köpte små ätbara silverkulor till att ha på. Ätbara tänkte jag, det är inte möjligt att någon vill äta dom som ser ut som blyhagel så det blir fint så ingen skal bli frestad att äta av godiset i år. Vad smart jag är   


Men vad hände? Ungarna åt silverkulor så det spratt runt dom. Bläh säger jag. Mmm så goda de är kom det från båda två och lassade in var sin neve. Herregud tänkte jag, hur går det med tänderna? Men det gick tydligen bra. Några kulor hamnade på huset oxå som tur va. Här ser ni resultatet.

    

 
 
Ingen bild

Linda

13 december 2010 11:52

Hahaha, vilket underbart inlägg! Den bedrägliga julidyllen och dess realistiska, krassa verklighet. Klart barnen stoppar kulorna i munnen - de innehåller ju socker ;-),har man dessutom inget sött hemma blir de desperata och tar det som finns.

 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

13 december 2010 12:45

Skulle ikke du bygge star wars skip i år? I full størrelse?

http://www.frustrerteheidi.com

Merethe Paulsen

13 december 2010 14:02

Meningen var jo det Heidi, men fingertuppenene streika allerede etter tegninga:) Så det fikk bli dette mesterverk til ett hus isteden dessverre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards