Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Lucia

Av Merethe Paulsen - 14 december 2010 09:46

Luciafirande på dagis är väl underbart. Dessa små gulliga lucior, tomtar och pepparkaksgubbar och gummor. Det gör inget om man fryser på tårna och det biter i kinden när man kan höra dessa små sjunga så stolt på alla sånger de har övat in i veckor.

Tyra har tränat hemma i evigheter. Hon har verkligen sett fram emot detta. Hon skulle vara lucia. Kvällen innan packade jag ned hennes lucialinne och rött band till midjan. Hittade fram ljuskronan som jag hade köpt ny för 2 veckor sedan (man är ju ute i god tid eller hur?). Sen skulle jag sätta i batterierna som jag oxå hade köpt nya för 2 veckor sedan.....hmm var var de? De låg inte lådan var jag hade lagt dom. Panik....skäller ut de två manliga i familjen för att de har tagit mina batterier, för det måste vara de som har tagit dom, det är alltid de som tar allt nämligen! Kastar mig i bilen och åker till affären och köper nya batterier. Hem igen och in i kronan med batterierna. Men vad händer?

Ett ljus fungerar inte!!!

Men va fan, ljuskronan är ju ny! Den kan inte vara sönder då? Jaha inget val, jag letar i källarn efter extra lampor som jag vet jag har någonstans. Hittar några på julgransbelysningen som tur är. Sätter i en ny och tada.....inget ljus! Herregud är det möjligt?

Kastar mig  igen i bilen, lagom irriterad nu, och åker till affären igen för att köpa lampor. Köper nya och åker hem igen. Kul detta här.


Nu äntligen fungerar det som det skal. Alla 5 ljus fungerar och min lilla sessa kan vara lucia. Packar ned allt i en påse så det är klart att ta med till dagis. Puh!


Vi samlades på gården utanför dagis för att titta på de små. Vad gulliga dom var. Men Tyra har inte kronan på sig?? Hon har glitter på huvudet.....Kronan ville hon inte ha. Ja vad säger man? Världens gulligaste Lucia är hon i varjefall.

  


Så här vackert sjöng barnen


 
 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

14 december 2010 12:10

nummennææ, så nyydelig ♥♥♥

http://www.frustrerteheidi.com

Merethe Paulsen

14 december 2010 16:46

Ja ille:)

 
Ingen bild

mimmi

14 december 2010 16:59

Hællæn såååå søte!!! Måtte faktisk felle en liten tåre jeg. Gleder meg til helga :-)

Merethe Paulsen

14 december 2010 18:48

Vi gleder oss masse vi også:) Dere er så vekomne!

 
Linda

Linda

3 januari 2011 12:49

Ja, nu har jag lärt mig en hel del om bloggfunktioner. Designen hämtade jag från nätet, jag vet hur man lägger upp yt-klipp och hur man länkar. Jag ska visa dig steg för steg - det är väldigt enkelt.

http://www.lineofbeauty.blogg.se

Merethe Paulsen

3 januari 2011 19:14

Oj va duktigt. Det blev riktigt fint tycker jag. Jag måste ta mig i nacken och uppdatera min blogg och lära mig hur man gör jag oxå:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards