Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Jul o Nyår 2010

Av Merethe Paulsen - 1 januari 2011 21:30

Julen firades i år hos mimmi och morfar i Råde, Norge. I år var vi många, 13 till bords, vilket var ett problem. Man kan tydligen inte ha just 13 till bords enligt min mor. All världens fruktansvärda saker kan tydligen då inträffa så lättnaden var stor då vi hade glömt lilla Chivas (mina kusiners hund) som strax räknades som nr 14. Ahh julfriden sänkte sig i år oxå.

Efter en perfekt julmiddag som innehållt allt en julmiddag i Norge ska innehålla (ribbe, medisterkakor, medisterkorv, surkål, rödkål, potatis och det viktigste av allt den extremt goda såsen till) kom till slut han vi alla väntade på - Tomten.

  

I år tänkte vi att vi skulle vara smarta då Noa som är 6 år har börjat så smått och fundera på om det finns en tomte eller inte. Den finska från i fjol var ju misstänklig lik farfar? Så i år hade vi anlitat grannen så inte Noa skulle förstå detta. Grannen hade han ju bara såvitt träffat förut så han kunne han ju inte känna igen. Så fort tomten kom in viskade Noa till mig: Det är ju grannen som har klätt ut sig, jag visste väl det att det inte finns någon riktig tomte....

Ja , va säger man?

  

Sen började utdelningen av 1 milion julklappar. I år var det verkligen helt sjukt mycket då vi var så många som firade ihop.

Tyra sa efter 3 julklappar: Nu räcker det!

Jammen du har ju så många flera här ( ca 25 till). Du måste ju packa upp för att se va det är i dom? försökte jag, men svaret kom direkt: Nej mamma det räcker  nu. Jag vill i inte ha mera.

  

En tankeställare kanske?


Dagens Outfit.

Här kommer två olika outfit som Tyra har haft i julen.

Norsk bunad på julafton.


Här med sin kappa från HM och mössa och halsduk från Loki. Vita stövlar från Eurosko.

   


Vi åkte hem till Örebro igen på nyårsafton. Den firades hos goda vänner i Marieberg. Här är bara en liten bild på va våra barn gjorde kl 00.45 på nyårsafton.

    

Snöbollskrig

Gott det bara är nyår en gång per år....

Jag vill avslutta denna posten med en bild som visar va som väntade mig när jag kom hem efter 2 veckor i Norge.

   

Min manns kommentar var: Skulle jag vattnat?


Vill med detta önska alla ett bättre nytt år än mina blommor fick! 

 
 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

8 januari 2011 21:36

ha-ha-ha jeg lo når jeg kom til blomsten. Hva er det med MENN egentlig, det syns jo på en måte ganske GODT når en blomst begynner å bli tørst???

Koselige bilder fra jul, og veldig bra og endelig få se noen nye outfits på Tyra :-)

http://www.frustrerteheidi.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards