Merethesblogg

Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Blöjfri?

Av Merethe Paulsen - 9 februari 2011 21:10

Vi har en dröm. Att vara blöjfria i vårt hus. Lillan är på gång men hon vägrar ge upp blöjan helt. Ibland är hon jätteduktig och gör båda nr 1 och 2 på toaletten. Ikväll var en sånn gång. Hon kom till mig och sa att hon var jättekissnödig. Ja så bra svarade jag, skynda dig på toaletten. Hon sprang iväg och jag frågade om hon behövde hjälp men nej hon ville klara själv. Ok tänkte jag, hon får väl försöka själv då. Efter en lång lång stund frågade jag om hon var klar. Jag behöver hjälp med blöjan var svaret. Kom hit så skal jag hjälpa dig svarade jag. Hon kommer till mig med ett stort stolt leende. Har du klarat helt själv att kissa och torka dig? Jaa säger hon, OCH BÄJSAT!!! ...........?? Jaha svarar jag. Då tror jag att vi skal gå på badrummet igen och tvätta dig. Då svarar lillan: " Det har jag gjort mamma och sen smorde jag med den gröna krämen."

Den enda gröna krämen som finns är min pyttelilla svindyra ögonkräm!!!!

Jag stormar in på badrummet och gissa vad som var smord utöver hela bänken?

Jag blev så till mig att jag började skratta och glömde totalt att ta kort på eländet. Så jag sätter in lite kort på lillans dag idag istället.

Här är vi på Skojlandet


Sen var vi ute och lekte i snön.....

     

Som ni ser kan vi behöva lite ny snö här hos oss.  

 
 
Ingen bild

mimmi

9 februari 2011 22:44

Ja den ungen er ikke tapt bak en vogn. Ho er jo bara helt hærlig:-)

 
Frustrerte Heidi

Frustrerte Heidi

10 februari 2011 14:30

aha...NÅ forstår jeg hvorfor du er så glad for enda mere snø...

Den bilen der kunne jeg godt tenkt meg btw

http://www.frustrerteheidi.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Merethe Paulsen - 14 december 2011 10:05


I går var det årets Luciafirande på dagis. Här ser ni hur gulligt det var   Tyra är Lucia som är mitt i bilden vänster om stjärngossen. Hon var noga med att hålla händerna på rätt sätt.   Årets gulligaste Lucia   Sen var det fika in...

Av Merethe Paulsen - 11 december 2011 22:10


Ibland undrar jag varför man på död och liv ska ha traditioner som varje år gör att man bränner x antal fingrar något fruktansvärd samt nästan tappar all förstånd på köpet? Våra 2 små underverk kräver att vi ska ha ett sånn tradition varje år innan j...

Av Merethe Paulsen - 20 oktober 2011 21:40


Just nu drunknar vi nästan i trattisar....Ja faktiskt! Har plockat hur mycket som hälst. Känns som det är mera än vad det brukar vara eller? Det är ju tur vi hittar dom då de gula är helt omöjliga tycker jag. Har inget bra gula kantarellställe men ...

Av Merethe Paulsen - 19 oktober 2011 17:51


På fejan cirkulerar det nu olika bilder som man ska leta noga och se om man hittar katten.....Vilken jä..a katt?? Jag ser och ser och ser men inte fasen hittar jag någon katt eller något annat djur överhuvudtaget på de bilderna. Sen kommenterar alla ...

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards