Merethesblogg

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Merethe Paulsen - 18 juni 2010 09:28

Jag vet jag vet att det är evigheter sedan sist jag bloggade och jag har känt pressen från "alla" kanter ( ok från min mamma då ) så nu skal jag äntligen skriva lite igen.

Idag då vi gick till dagis hade vi med oss vår gamla hund Ior som våra barn är vana med och tycker väl att han är av normal storlek när det gäller jyckar. Han är ca 75 cm hög och väger 65 kilo. Alltså de är vana med stora hundar. På väg till dagis träffer på på en valp av typ border collie. Den var inte fullvuxen men åndå inte speciellt liten. Andra vill nog säga att det var en hund av normal storlek. Den var sprallig och jättesöt. Det roliga var att när Tyra fär öga på den hunden utbryter hon:"Titta mamma en kissekatt!"  Hmmm....


Regn idag efter flera dagar finväder. Barnens regnkläder och gummistövlar lämnade gubben på dagis här om dagen. Jag skickar in Noa på sin avdelning med orden att han får ta på sig sina regnkläder och gummistövlar. Jag följer med Tyra in på sin avd. och hittar inte hennes regnbyxor i stl 98 men Noas i stl 128. Jag skyndar tillbaka till Noa för att byta och där står han färdigpåklädd med regnbyxor som når nästan ned på knäna.... Han har inte märkt att det var något konstigt?!!

Ja va säger man. Det är verkligen skilnad när det gäller kön och kläder.


Annars går denna veckan i fotbollens tecken. Noa går på fotbollskola hela veckan och det tycker han är kanon. ÖSK here we come   


  

Ovido - Quiz & Flashcards