Merethesblogg

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Merethe Paulsen - 21 juni 2010 23:57

Jag har börjat träna!

Tro det eller ej men nu har jag börjat gå i ett spår i skogen flera dagar i veckan. Spåret är på 5 km med flera branta backar. Puh!

Det som är roligt är att på några få gånger har jag sänkt promenadtiden på de 5 kilometerna med 10 minuter. Inte dåligt om jag själv får säga det. Nu har jag ti8ll och med börjat småspringa lite i bland. Det är det sånn ca 15 år sedan sist jag gjorde så lite ute av träning kan man kanske kalla mig....

Men det jag verkligen ville berätta om var det fantastiska som hände i spåret idag. Jag hittade gula kantareller  

Då jag såg de små gula stå där längs med spåret glömde jag allt som het klocka och tid samt träning. De måtte med hem, så enkelt var det. Min kompis vrängde av sig sin t-shirt och vi bar dem  hem i den (hon hade en tröja till, så ni inte tror vi är heltokiga). Trots detta avbräck i träningsrundan kom vi i mål ca 5 minuter snabbar än vad vi gjorde första gången vi gick runt detta spår. Duktiga är vi!!!

Och gott ska det bli med kantarellsås i morgon  

Ovido - Quiz & Flashcards