Merethesblogg

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Merethe Paulsen - 2 oktober 2011 22:00

7 åringen och jag är inte alltid eniga. Vi är ganska ofta oeniga faktisk. Ibland är vi så oeniga att det kan klassas som bråk. Jag vet vi är unika där men så är det och jag vet inte hur jag ska få slut på detta. Hur får man en 7 åring att lyssna och göra som sin mamma säger?

I kväll ville han inget av det jag ville. Jag ville han skulle borsta tänder och gå och lägga sig. Svaret jag får är Nej det tänker jag inte göra! Han sätter ut hakan och ger mig sin trotsigaste min. Nehej säger jag då tänker jag inte läsa Sune för dig heller, men om du är jättesnäll så kanske jag till och med läser 2 kapittel i kväll (vilket jag nästan aldrig gör då jag inte orkar läsa mera än 1 men va fasen ska man locka med då). Bråket fortsätter ett bra tag varpå han till slut efter alla möjliga fruktansvärda hot från min sida (törs inte säga vilka då jag är rädd någon från BRIS skulle läsa detta) gör som jag har sagt och går till sängs. Jag läser 1 kapittel ur boken om Sune och lägger sen bort boken. Va??? Du skulle ju läsa 2 kapittel kom det direkt. Ja men det var bara om du inte bråkade med mig och lyssnade på mig svarade jag. Jag mjuknade lite och sa att om du lovar mamma att inte bråka så med mig igen så skal jag läsa 1 kapittel till. Han tittade funderande på mig och sa, Det är ju helt omöjligt att lova mamma så vi får nog hålla oss till 1 kapittel. Sen vände han sig runt och somnade....


En liten bild från familjutflykten idag. Noa var den enda som fick fisk och den ska vi äta i morgon till middag mmmmm

 

Ovido - Quiz & Flashcards