Merethesblogg

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Merethe Paulsen - 18 oktober 2011 18:37

Noa har nu gått ett par månader i 1:an. Han stortrivs och tycker det är roligt att gå i skolan. Det jag funderar på är hur de lär sig något? Han har inga läxor och inga skolböcker och när jag frågar om han har lärt något i dag är alltid svaret jag vet inte. Han har en hylla som är märkt med hans namn som han då ska lägga olika grejer de gör i skolan och vad som ska med hem etc. Så här så den hyllan ut idag

 

Är det bara jag som tycker det ser ut som det bara ligger soper på hans hylla?

Jaja jag fortsätter väl och vänta på att det ska komma en läxa och jag frågar varje dag vad han har lärt idag. I morgon är det utvecklingssamtal och det ska bli intressant. Det hör till saken att han faktisk har lärt sig läsa i höst och jag har ingen aning hur det har gått till.



Minstingen här hemma har föressten klippt sig och är jättenöjd med nya frillan då hon nu slipper sätta upp det med hårband varje dag.

 

Här är hennes självporträtt som hon har gjort på dagis.


 

En tjej med sans för detaljer   

Ovido - Quiz & Flashcards