Merethesblogg

Alla inlägg under april 2009

Av Merethe Paulsen - 3 april 2009 18:08

Varför skulle jag just idag köra till SMV och hämta slepkärran? Varför skulle vi köra sopor just idag? Varför tog jag vägenom Tybble hem? Varför pratade jag i telefonen med pappa just då så jag missade 30 skylten? Resultatet av att köra i 41 km i 30 sonen blev 2.400; kronor!!!!! Surt!

Nej jag kan komma på 1000 andra saker som är roligare att göra för dom pengarna, men så är det tyvärr.

Man får glädjas åt det fina vädret i stället. Tyra kröp ute för första gång idag. Hon och Noa lekte i sandlådan. Ior lekte med sina leksaker och var som en valp igen idag. Roligt att han är så frisk gamla gubben. 

I kväll lommer mamma och pappa och vi skal grilla. Mmmm underbart!

Av Merethe Paulsen - 1 april 2009 12:22

Äntligen kom vårvädret. Solen skinner och det är 12 grader i skuggan. Har hängt ut tvätt för första gång i år. Skönt! Tänk om kan kunde vara ledig nu och sitta på altanen med ett glas rödvin och bara njuta?

Men nej jag ska på jobb kl 15 och jobbar till 7.30 i morgon. Sen jobbar jag två nätter till så nåt ledigt blir det inte för på söndag. Då ska vi ha namngivningsfest för Tyra (Lite försenad men ändå) så det blev inget ledigt den dan heller. Men sen på måndag börjar Jonas jobba igen och jag ska "bara" var hemma och ta hand om barna. Det ska bli skönt!!! 

Annars har jag i dag tvättat kakelet på köket och det blev snyggt. Nu väntar vi bara på elektrikern som ska sätta upp kontakter på köket så är det helt klart. Undrar på va vi skal göra då? När vi inte behöver vänta på något längre som bänkskiva eller hantverkare? Hmm vi får börja direkt i källarn så vi får nåt att göra. Ja just det vi måste lägga om taket oxå i sommar. Ok vi kommer inte att bli sysslolösa. Puh!


Ovido - Quiz & Flashcards